یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کد خبر: 343933
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
علی طاهری - اصفهان - کوهنورد

حوزه / کوهنوردی می‌تواند یک امر تبلیغی هم باشد، چرا که متاسفانه امروزه بستر کوه، این جایگاه نزول وحی، به محلی برای فعالیت‌های ضد فرهنگی تبدیل شده است.

علی طاهری، طلبه اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: از سال ۸۴وارد حوزه علمیه شده و هم اکنون در سطح دو مشغول به تحصیل هستم.

وی افزود: رشته کوهنوردی را نیز از سال ۸۵ از مدرسه امام سجاد(ع )آغاز کردم ودرسال‌های ۸۷ تا 89 مسئولیت گروه ثارالله (ع) را بر عهده داشتم که به صورت منظم وماهانه برنامه‌های کوهنوردی را برای طلاب همان مدرسه برگزار می‌کردیم، پس از آن به صورت تخصصی به اکثر رشته‌های ورزشی طبیعت، رو آوردم.

 این طلبه کوهنورد بیان داشت: صعودهای بلند، پرش از ارتفاع ،صخره نوردی،اسنوبرد،پیمایش کویروغار،جنگل نوردی ودره نوردی از برنامه‌هایی است که به صورت تخصصی در سال‌های اخیر دنبال کردم و همچنین اکثر قله‌های ایران را در این چند سال صعود کرده ایم.

وی در بیان ضرورت گرایش طلاب به رشته‌های ورزشی گفت: کوهنوردی، ورزش پرهزینه ای نیست و با وجود عشق و اراده می‌توان با شهریه طلبگی هم در طول چند سال تمامی وسایل مورد نیاز آن را تهیه کرد،البته بنابر توصیه رهبری کوهنوردی از کم هزینه ترین ورزش‌هاست و به راحتی می‌توان به آن پرداخت.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: گرایش به این ورزش ویا هر رشته ورزشی دیگر جزء لذت‌های حلال در نگاه معصومین(ع) شمرده شده که در کنارتحصیل و تهذیب می‌تواند کمک‌های وافری به پیشبرد اهداف طلبگی نماید.

وی تاکید کرد: بحث کوهنوردی امروز می‌تواند یک امر تبلیغی هم باشد چرا که متاسفانه بستر کوه، این جایگاه نزول وحی، امروزه به محلی برای فعالیت‌های ضد فرهنگی تبدیل شده است. تک تک طلاب می‌توانند با کوهنوردی به غیر از تکامل روحی و جسمی خود در این محیط‌ها مبلغ سیره ائمه علیهم السلام باشند .

وی با بیان اینکه انسان در کوه خداوند را بیشتر احساس می‌کند ادامه داد: کوهنورد صعود به قله‌های مختلف، قدرت الهی را احساس می‌کند.

وی گفت: بیش از ۲۰۰طلبه در این چند سال اخیر در برنامه‌های کوهنوردی وطبیعت گردی شرکت داشته‌اند؛ اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت، برنامه ای به صورت متمرکز نبوده است؛ البته جدیدا سایتی با عنوان «قاف عشق» (ghafeeshgh.ir) با هدف معرفی رشته کوهنوردی وفعالیت‌های انجام شده در آن توسط طلاب از سال 86 تا بحال در قالب سفرنامه تصویری وهمچنین تشویق طلاب به این امر، راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جدیدی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان دارم و امیدوارم این ورزش از طریق حوزه علمیه تبلیغ و ترویج شود . از این دوستان با استعداد در حوزه زیاد هست که اگر شرایط برایشان محیا شود می توانند ترقی خوبی نمایند.
  • ناشناس IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    این سایتی که در این خبر معرفی شده ظاهرا از دسترس طلاب خارج است و محتوای نامناسب دارد لطفا سایت رو از خبر حذف کنید. در ضمن ممنون میشم اگر اطلاعات ارتباطی یا شماره تماس از ایشون دارید برای هماهنگی برنامه ورزشی به ایمیلی که ثبت کردم بفرستید ممنون